Leczenie trądzika

Trądzik  pospolity -  jest  jedną  z  najczęstszych   chorób  skóry. W  okresie  pokwitania  prawie  każdy  człowiek  ma  mniej  czy  bardziej  nasilony  trądzik, który  we  wczesnym  życiu  dorosłym  ustępuje  samoistnie.
Niekiedy  choroba  trwa  do  4- ej  dekady  życia  lub  nawet  całe  życie, u  mężczyzn  trądzik  przebiega  ciężej – prawdopodobnie  wskutek  wpływu  hormonów.

TERAPIA  TRĄDZIKA :

-  leczenie  farmakologiczne – witaminy, antybiotyki  w  kuracji  2-4  miesięcznej, w  cięższych  przypadkach  ma  zastosowanie  izotretionina  doustna – przyjmowana  przez  okres  12-16 tygodni. Ma  ona wieloraki  wpływ  na  ustąpienie  trądzika  poprzez:  zmniejszenie  wydzielania  łoju zmniejszenie  rozmiaru  gruczołów  łojowych  nawet  do  90 % działanie  komedolityczne działanie  przeciwzapalne. W  trakcie  i  przed  leczeniem  wskazana  jest  kontrola  prób  wątrobowych  i  poziomu  lipidów, a  także  stosowanie  antykoncepcji  u  kobiet.

- leczenie  hormonalne – pod  ścisłą  kontrolą  lekarza  ginekologa – pierwsze  efekty  zauważalne  są  po  4-6  m-cach  kuracji

- peelingi  chemiczne – zastosowane  w  regularnych  cyklach – powodują  wysuszenie  krost, zmniejszenie  nasilenia  trądzika, a  następnie  złuszczanie  skóry  łojotokowej  z  przebarwieniami i blizenkami-  zostawiając  miejsce  dla  skóry  zdrowej.
Mają  tu  zastosowanie  następujące  peelingi:  migdałowy, glikolowy, płyn  Jessnera, Yellow  peel.

- zabiegi  laserowe – wykorzystuje  się  tu  proces  aktywacji/ naświetlania endogenicznych  porfiryn  wytwarzanych  przez  bakterie  Propionibacterium  acne. Zaktywowane  porfiryny redukują  liczebność  bakterii, zmniejszając  natężenie  trądziku. Efektem  nagrzewania  skóry  podczas  zabiegu  jest  tłumienie  aktywności  gruczołów  łojowych  i  w  konsekwencji  ograniczenie  wydzielania  łoju.
Zmiany  trądzikowe  są  leczone  w  systemie  tygodniowym  lub  dwutygodniowym  przez  3  do  5  tygodni.

Dermatologia Estetyczna Grudziądz, Kwidzyn, Świecie, Chełmno, Grudziadz, Grudziądz -lek. Specjalista Dermatolog Elżbieta Pawlaczyk-Strugała

Oferta  |  Zabiegi  |  Kwalifikacje  |  Zapytaj lekarza  |  Fryzjer  |  Solarium  |  Cennik  |  Kontakt
2009-2015 © ioi.pl